Sunday, December 13, 2009

karung guni

perlahan aku terus senyap
semakin ke bawah lalu menunduk
karung gunikah aku ?
tolong yakinkan aku
aku bukan hamba
tempat dihina tapi dimanja
tolong beritahu sesuatu
apa aku mahu dalam hidup
tak nampakkah kau apa aku buat
untuk engkau aku tak kisah
ya! aku ke tanah
sambil itu di awangan
sakit!benar aku tak bohong
seperti pisau menikam jantung
hari ini waktu ini
di atas kuda ini
aku mengalir lagi
entah yg keberapa
apa aku rasa aku fikir
aku sendiri tak tahu
aku kosong
benar bodohkah aku?
katanya begitu
perlukah aku begini
seumur hidup
sepanjang hayat datang
berikan aku lampu
tapi kata p.R begini
apa guna lampu jika pelita menyinari
ya aku setuju sama dia
teguhkan aku hijau
aku bukan karung guni!
hargai si velvet kamu

4 comments:

  1. yakinkan dia
    buktikan dia
    yang kau x lemah
    yang kau x bodoh
    tanpa lampu ..
    ada pelita
    hentikan hinaan
    krna kau ada thap kesabaran
    manjai kau
    sebelum ia terlambat

    ReplyDelete
  2. jadi sekarang siapa karung guni.
    aku atau engkau.
    engkau kata engkau karung guni.
    tapi kau buat karung untuk orang lain.

    ReplyDelete